Znowu o książce "Lance Armstrong mój powrót do życia nie tylko o kolarstwie".

by - 4/14/2011

Sally Jenkins "Lance Armstrong  mój powrót do życia nie tylko o kolarstwie".
 Jako, że lubię wszelkie biografie i autobiografie nie tylko znanych osób, postanowiłam przeczytać tę właśnie pozycję.

Wg autora:" Mój powrót do życia..." to opowieść o triumfie, tragedii, transformacji i transcendencji kolarza wszechczasów,  Lance'a Armstronga, jego dzieciństwie, wczesnych sukcesach, walce z rakiem, leczeniu, powrocie do życia, małżeństwie i pierwszych chwilach ojcostwa. Zwycięstwo Lance'a Armstronga w kolarskim wyścigu Tour de France zostało okrzyknięte ' pamiętnym  wydarzeniem w historii sportu ostatniego wieku". W 1996 roku Lance Armstrong założył fundację swojego imienia organizację charytatywną, wspierającą wszelkie działania, których celem jest walka z choroba nowotworową.

I koniecznie dodam cytat wybrany z książki:
" Zapytacie, dlaczego nie porzuciłem kolarstwa, mając raka? Jazda na rowerze jest tak ciężka, wysiłek tak wielki, że ma właściwości oczyszcząjace. Siadając na rower, zabierasz ze sobą wszystkie problemy świata, ale sześć godzin intensywnej jazdy na poziomie progu wytrzymałości sprawia, że czujesz się wolny. Trud jest tak silny i głęboki, że twój mózg przestaje funkcjonować. przynajmniej przez chwilę zapominasz o kłopotach i nie musisz się dręczyć pytaniami, które pozostają bez odpowiedzi. narastające zmęczenie fizyczne pozwala odetchnąć twojej psychice..." str 107.

To dlatego lubię tak jeździć na rowerze, oczywiście na duuuużo mniejszych dystansach. i.... rozglądam się za rowerkiem stacjonarnym.

You May Also Like

1 komentarze

  1. Dziekuje za recenzje, ale chyba jeszcze nie widziałam takiej biografii która by mnie skusiła.
    Buziole w noch

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. Było mi niezmiernie miło Cię gościć.

Prawa autorskie

Wszelkie zdjęcia i teksty prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Jeśli jest inaczej, cytuję, lub piszę o tym. Dlatego proszę nie kopiować bez zgody gospodyni bloga.