Fajnie było ale się skończyło. Kotlino Kłodzka bye bye.

by - 8/08/2012

Wszystko, co dobre, szybko się kończy.
 Tym razem zaliczyliśmy kilka szczytów Gór Bialskich i Masyw Śnieżnika w Kotlinie Kłodzkiej.

Pierwszym, dość ostrym podejściem było dojście do wieży widokowej na Czarnej Górze.
Niestety zdjęcie nie jest mojego autorstwa, gdyż wieża była za wysoka.
Wcześniej jednak zobaczyliśmy wodospad Wilczki i ogród bajek w Międzygórzu.

Innym razem po dojściu do Bielic, wyruszyliśmy na górę, która znajduje się po czeskiej stronie, a zwie się  Kowadło, potem dalej do  Czartowca, i w okolicy Siwej Kopy zboczyliśmy ze szlaku, a potem razem z grzybiarzem zeszliśmy do wioski. Szlak prowadził na Przełęcz Gierałtowską, ale i tak mieliśmy wiele kilometrów  w nogach. Za to jakie tam grzyby rosły...

Trochę objedzone przez ślimaczki ale spoko były zdrowe.
W okolicach Czartowca zaczęło grzmieć. Bardzo się bałam, że burza zastanie mnie na szczycie. Na szczęście przeszła, dopiero we wiosce porządnie nas zmoczyło.
Następnym szczytem był Czernica 1083. Nie polubiłyśmy się, niestety. Szlak wąski, stromy, bez ludzi.
W tych rejonach jedynie po czeskiej stronie można spotkać turystów, a u nas na prawdę bardzo mało. Więcej  ludzi przewija się na szlakach komercyjnych.

No i na koniec Śnieżnik. Tu wrażenia z trasy były już inne. Nawet nie dlatego, że szliśmy z sąsiadami z kwatery, po prostu była fajna droga. Wchodziliśmy na szlak w Międzygórzu.

Tak wygląda droga ze schroniska na szczyt

Po obu stronach drogi otaczały nas całe połacie jagodzin, niektóre całkiem spore i słodkie.
A poniżej sam szczyt Śnieżnika 1425 m.n.p.m.

Te rozsypane kamienie stanowiły kiedyś wieżę widokową, którą w 1973 wysadzono.

Z daleka widać było inne otaczające go szczyty. Niesamowita przestrzeń.

Musicie mi uwierzyć na słowo, że także zaliczyłam spływ pontonowy w Bardzie Śląskim link. Niestety w trosce o zamoczenie, nie wzięliśmy aparatu, a szkoda, bo widziałam i kaczuszki i pelikana. Nikt nam nie powiedział aby wziąć prowiant. Trzy godziny płynęliśmy mając do dyspozycji butelkę wody w pełnym słońcu. Nie pokazałam zdjęć z parku linowego w Złotym Stoku link. Za dużo na dziś. Obyście nie myśleli, że ja śmigałam na linkach. Niestety. Za to Martycha i mąż, jak najbardziej.

Zwiedziliśmy także Stary Wapiennik link. Dla mnie bomba doświadczenie. Piękny ogród, pozytywni ludzie, to lubię najbardziej.
Tu jedno z pomieszczeń kuchennych

Dalej mieszkające tam nietoperze.

W gospodarstwie w Kletnie Martyna sama złowiła pstrąga na mój obiad.

Potem karmiłyśmy trawką kózki w tym gospodarstwie.

To tyle relacji z Kotliny Kłodzkiej. Niestety nie da się opowiedzieć wszystkiego, tym bardziej na raz.
Dziękuję za komentarze. Miło mi że pomimo mojej nieobecności nadal mnie odwiedzaliście.
 Dziękuję nowym obserwatorom, że goszczę ich w moich progach, mam nadzieję ich nie zawieść.

You May Also Like

20 komentarze

1. Super wycieczka! ja jakos za gorami nie przepadam, ale na zdjeciach bardzo lubie:) pozdrawiam

2. Piękna wycieczka :)!... Góry uwielbiam, ale w Kotlinie Kłodzkiej to byłam chyba ze szkolną wycieczką... ;).

3. Widoki wspaniałe, pozdrawiam.

4. Piękne widoki,najwyrazniej wakacje udane:)

5. piękne grzyby!
    ps. to skakanie na łóżko to taka ostateczna ostateczność :P

6. Urlop - widzę - wspaniały. A grzyby - wręcz mnie poraziło!. W Kotlinie Kłodzkiej byłam w młodości, na Śnieżnik wchodzilismy w takiej mgle, że na odległość metra nic nie było widać. Jakos dotarliśmy...

7. Widzę, że wakacje były udane!!! Nie znam tych okolic ale śliczne!!! Pozdrawiam

8. Kilka lat temu dokładnie taką sama trasę przeszłam. Zdjęcia mam bardzo, bardzo podobne. Lubie tę cześć Polski. Pozdrawiam. Ja dopiero w niedzielę wyruszam na szlak. Pozdrawiam.

9. Ale miałaś fantastyczny urlop i jaki super fotoreportaż , piękne widoki!!! Takich grzybów to ja jeszcze nie widziałam...pewnie, że musisz uszyć woreczki na nie, powodzenia:)
    Pozdrawiam:)

10. Widzę ,że urlop spędziłaś aktywnie w Kotlinie Kłodzkiej.
    Byłam i widziałam ,ale dziękuję Ci za przypomnienie tych pięknych okolic.
    Pozdrawiam serdecznie:))

11. Jak wspaniale spędziłaś urlop, no zazdroszczę i jeszcze taaaakie grzyby. Piękna trasę przeszlaś i fotki cudne:)
    Pozdrawiam, Marlena

12. Dziękuję serdecznie za miłe komentarze. Urlop istotnie spędzamy aktywnie, chodząc dużo, zwiedzając, poznając. Tak jest ciekawiej. Pozdrawiam

13. I to się nazywają prawdziwe wakacje, a nie jak u mnie nuda, nuda, nuda.
    Fajnie, że już jesteś, bo już mi się wydawało, że za długo się nie odzywasz:)

14. Super wypad. Jakie piękne fotki. Kocham góry :) Ech ale dobrze, że już jesteś -pozdrawiam

15. Urlop udał ci sie fantastycznie zdjęcia to pokazują!! Na dodatek grzybki udało ci się znaleźć! Super! Pozdrawiam Pstro

16. Tak to na Śnieżkę. Szłaś tamtędy ?? A znasz szlak niebieski ?/

17. My nie zdobyliśmy śnieżki czerwonym szlakiem, bo był właśnie w remoncie oficjalnie nieczynny i bałam się ryzykować, było późno, zbierało się na burzę i tak nieoficjalnie doszliśmy do tamtego momentu, ale potem faktycznie zaczynało się robić cholernie stromo. Niedługo planuję iść niebieskim szlakiem. Jakiś czas temu byłam też w Rudawach Janowickich, to te góry "dwa cycki", które widać z daleka jak wyjeżdża się z Karpacza i wchodziłam na szczyt nieplanowo oczywiście, było strasznie stromo, szlak nieuczęszczany, do tego ślisko śnieg z liśćmi nie ma nic gorszego, a na szczycie porażka żadnych widoków bo drzewa tak porosły, że nic nie było widać. Wchodząc tam mówiłam sobie że nigdy już więcej, ale schodząc kiedy emocje opadną chcesz wracać, już tak jest z tymi górami, moja babka chodziła po górach i my z Tatr pochodzimy więc góry nas ciągnie i to bardzo...

18. wycieczka superasna ... ja bym nigdy nie spłyneła hehehe ... wodospadzik cudny pozdrawiam ciepluteńko

19. Super wakacyjny wypoczynek:)
    ja też bym nie spłynęła:D boję się :D
    cieszę się,że miło spędziliście czas:)
    Pozdrawiam serdecznie I:*

Dziękuję za komentarz. Było mi niezmiernie miło Cię gościć.

Prawa autorskie

Wszelkie zdjęcia i teksty prezentowane na blogu są mojego autorstwa. Jeśli jest inaczej, cytuję, lub piszę o tym. Dlatego proszę nie kopiować bez zgody gospodyni bloga.